Eroarea este, de fapt, o comedie


Una dulce-amară, cu frământări şi întrebări, cu zâmbete şi nedumeriri, dar este o comedie. Asa se vede din afară, pentru cei care nu sunt implicaţi, pentru cei care sunt doar simpli spectatori la viaţa ce se desfăşoară în faţa lor, în spatele lor, în jurul lor dar, totuşi, nu reuşeşte să-i prindă în mreje. Cred că asta au încercat să ne transmită actorii de la Teatrul Masca, aseară, cu piesa „Comedia Erorilor”. Şi mi-a plăcut. Doamne, ce mult mi-a plăcut totul! De la ceaiul cald şi dulce primit la sosire până la ultimele aplauze. De-a dreptul furtunoase, deşi nu era seara lui Caragiale, ci a lui Shakespeare. A fost seara marelui Shakespeare, fără îndoială. Numai el putea scrie o aşa comedie. Una în care îţi dau lacrimile atunci când realizezi ridicolul situaţiei, însă râzi în clipa următoare, datorită personajelor ce-şi împletesc existenţele atât de bine şi de strâns, încât nici ele nu realizează ce se întâmplă şi cum vor descurca iţele poveştii.

N-aş putea povesti tot ceea ce am văzut. Şi asta pentru că, deşi am fost acolo, m-am identificat în fiecare rol, am plâns puţin şi am râs mult pentru fiecare şi simţeam nevoia să opresc actorii din goana lor nebună după adevăr şi să le spun ce se întâmplă, de fapt… totul a fost copleşitor şi nu aş găsi cuvintele potrivite. Voiam să cobor în mijlocul lor şi să le luminez gândurile, să-i fac să înţeleagă faptul că totul e o confuzie uriaşă şi povestea este altfel de cum şi-o închipuie. Dar nu puteam, mi se părea că trebuia să încep şi eu explicaţiile în ceea ce mă priveşte şi atunci totul ar fi fost dus la un nivel mult mai înalt de confuzie şi haos 🙂 🙂

Genial mi s-a părut Valentin Mihalache, în rolul lui Antipholus. Nu vreau să fiu nedreaptă, pentru că toţi au fost fantastici. Dar el… felul în care a ştiut să joace două roluri şi, totuşi, unul singur, expresivitatea feţei şi a gesturilor, energia vie emanată prin simpla prezenţă…. genial de-a dreptul! Cred că m-am îndrăgostit 🙂  Mai vreau la Masca. Sigur mai vreau! Şi data viitoare voi avea şi aparatul foto la mine, pentru că o fotografie valorează mult mai mult decât o mie de cuvinte. Mai ales că piesa de ieri a fost un cadou superb oferit cu ocazia Zilei Bloggerilor şi au fost o muuuulţime la eveniment. Şi tot data viitoare promit să fiu mai îndrăzneaţă şi să mă prezint tuturor. Aseară n-am avut curaj 😀

4 gânduri despre “Eroarea este, de fapt, o comedie

  1. Si cu siguranta va exista o data viitoare: ca va fi la noi la sediu sau in parcuri, acolo unde de la 1 Mai deschidem o noua stagiune in aer liber, asta nu va conta. Placerea va fi de partea noastra si atunci vei primi si direct multumirile pe care astazi le scriem doar aici! Cu drag!

    • Da, va fi o data viitoare, n-are importanta in ce locatie 🙂 Sunteti asa o echipa frumoasa si plina de traiti superbe, imi vine sa va pupacesc pe toti odata :)))) Si sa stiti ca eu va multumesc, mi-ati luminat seara si gandurile exact atunci cand aveam mai multa nevoie 🙂

  2. Pingback: Mulţumim, William Shakespeare! | Teatrul Masca Blog

  3. Pingback: Campaniile saptamanii 27 februarie – 4 martie din blogosfera romaneasca | refresh.ro

Lasă un răspuns

