Am poznit o făcută!


„Într-o zi am căprit prăpăditele. M-am cărărit pe o dusă şi am pădurit într-o ajunsă. Acolo, am bordeit o văzută. M-am bordeit la dusă. La bordei, m-am ferestruit pe uitată şi am bordeit în văzută: trei fete plăcinteau făcute.

Văzutele m-au fetit şi m-au bordeit în chemată. În bordei m-au scăunit pe-o pusă. Am plăcintit o mâncată şi nu mi-am pîntecit săturata. Am mai plăcintit o mâncată şi săturata tot nu mi-am pîntecit. Atunci, m-am cotricit pe lîngă pusă şi am plăcintit o furată. Am sînito-n pusă şi mi-am pielit fripta. M-au văzut fetiţele şi m-au plăcintit peste pălită de mi-au dinţit dârdîitele. Neputînd uşi pe nimerită, am ferestruit pe ieşită. În grabă am ferestruit stricata şi am poznit astfel o făcută.”

(„Snoave si ghicitori – Culegere din folclor” – Editura Tineretului, 1957).

4 gânduri despre “Am poznit o făcută!

Lasă un răspuns

