Venexia – o piesă superbă!


Vinerea trecută am fost la piesa de teatru „Venexia”, prezentată la Teatrul Masca. Nu mai fusesem de foarte mult timp la teatru şi niciodată acolo. Vă daţi seama ce emoţii am avut??  Încă de la intrare mi-am primit invitaţia câştigată la concursul Teatrului Masca, pe profilul lor de Facebook. De la o doamnă foarte drăguţă şi zâmbitoare. Uite un început bun, mi-am zis! În sală am intrat aproape imediat şi dupa ce s-a liniştit toată lumea, a început spectacolul. Nu mai ştiu numele tuturor personajelor (shame on me!), însă le găsiţi aici.

M-au impresionat bătăile şi viaţa grea a prostituatelor din Veneţia. Aparenta detaşare emoţională a curtezanelor şi sentimentul lor de superioritate, deşi totul era doar o iluzie. Şi prostituatele şi curtezanele îşi doreau, în fond, acelaşi lucru: dragoste. Siguranţa sentimentelor. Ocrotire şi devotament. Primele căutau toate acestea în mahalalele Veneţiei, celelalte în paturile cu aşternut de mătase. Dar „goana dupa aur” era aceeaşi. Trupurile lor goale  unora le era unealtă, iar celorlalte aliat. La urma urmei, fiecare tindea spre ceva, dar cercul vicios nu a vrut să se dezmintă. Cred ca aşa va şi rămane o astfel de căutare, de cele mai multe ori: fără rezolvare.

Mi-a plăcut mult de tot piesa,  deşi nu a avut cine ştie ce efecte speciale şi nici o poveste ieşită din comun. Dar poate aşa si trebuie să fie poveştile de teatru: simple, pentru a nu greşi drumul spre sufletul spectatorului. Mulţumesc frumos celor de la Teatrul Masca. Sper să ne revedem foarte curând.

3 gânduri despre “Venexia – o piesă superbă!

  1. Pingback: La Venezia, via Facebook :) « Teatrul Masca Blog

  2. Pingback: 2010 in review – Recapitulare, din câte se pare! « Onitzza

  3. Pingback: VENEXIA cu linkuri | Teatrul Masca Blog

Lasă un răspuns

